Kiedy zabrać swoją firmę wydobywczą do publicznej wiadomości, plusy i minusy oraz jak to zrobić

[ad_1]

Zastanawiasz się, czy przekazać swoją firmę górniczą do wiadomości publicznej, a jeśli tak, jak to zrobić? Zespoły zarządzające zaczynają zadawać sobie te pytania, gdy zbliżają się do normalnego progu upubliczniania pod względem przychodów i wydajności operacyjnej. Ze względu na wydatki publiczne, dziś ten próg sugeruje, że firma ma co najmniej 20 milionów dolarów rocznych przychodów i co najmniej 2 miliony dolarów w gotówce. Liczba przychodów może być niższa dla firm górniczych z dużymi rezerwami. Aby właściwie przyciągnąć inwestujących klientów, firma musi również być operatywnie silna z silnymi perspektywami. Firma powinna mieć silny zespół zarządzający i konsekwentną historię dwucyfrowego wzrostu, która będzie kontynuowana w przewidywalnej przyszłości.

Zakładając, że progi są spełnione, kierownictwo firmy musi zważyć plusy i minusy upublicznienia.

Plusy publiczne

Dziś jest wiele dobrych powodów, dla których firmy nadal stają się publiczne. Najważniejszym z nich jest zwiększona zdolność do pozyskania kapitału. Firmy wydobywcze często potrzebują kapitału, aby sfinansować ekspansję, zaktualizować sprzęt, zapłacić za badania i rozwój, a nawet spłacić dług. Publiczna giełda papierów wartościowych firmy daje "publiczny" rynek, który znacznie przewyższa wielkość prywatnych rynków. Firma ma większy dostęp do rynków kapitałowych, ponieważ kierownictwo ma obecnie możliwość wydawania dodatkowych zapasów poprzez wstępne i wtórne oferty. Gdy sieć potencjalnych inwestorów rozszerza się na szeroką publiczną arenę, zwiększa się prawdopodobieństwo zbierania pieniędzy.

Firmy publiczne często cieszą się większymi wycenami i dostępem do korzystniejszych warunków pożyczkowych. Spółka publiczna może oferować akcje ogółowi społeczeństwa, znacznie zwiększając pulę potencjalnych inwestorów i generalnie prowadząc do wzrostu popytu, co z kolei skutkuje wyższą ceną akcji i wartością netto. Ponieważ banki stosują wskaźnik zadłużenia kapitału własnego jako wskaźnik ryzyka kredytowego, zwiększona wartość netto powinna umożliwić spółce publicznej pożyczanie pieniędzy na korzystniejszych warunkach.

Upublicznianie sprawia, że ​​akcje spółki są rodzajem waluty, co dodatkowo zwiększa zdolność firmy do finansowania operacji i rozwoju. Akcje spółki giełdowej można wykorzystać do zakupu innych firm i usług oraz wykorzystać do przyciągnięcia, zatrzymania i zmotywowania kluczowych pracowników.

Going public zapewnia również opcję wyjścia dla oryginalnych inwestorów. Zwykle zapasy firmy stają się bardziej płynne, gdy firma staje się publiczna, oferując oryginalnym inwestorom możliwość finansowego zdobycia lat ciężkiej pracy poprzez sprzedaż przynajmniej części swoich zapasów. Mogą chcieć lub potrzebować zakupu nowego samochodu lub domu lub przynajmniej zdywersyfikować swoje inwestycje, aby zminimalizować ryzyko portfela.

Przekazywanie informacji może rzeczywiście pomóc firmie zachować kontrolę w porównaniu z pozyskaniem kapitału za pośrednictwem firmy typu venture capital. Często firmy kapitału podwyższonego ryzyka nalegają na stanowisku decyzyjnym, czego zwykle unika się, gdy wejdą na giełdę.

Kolejny powód, dla którego warto wejść na giełdę, to fakt, że może być zewnętrznym znakiem wiarygodności, osiągnięć i prestiżu.

Przeciwnicy Going Public

Profesjonaliści, którzy wejdą na giełdę, są dość kuszący, ale czy są wystarczający, aby zdobyć te minusy?

Bycie spółką publiczną jest czymś zbliżonym do przebywania w akwarium z opinią publiczną. Firmy powinny być przygotowane do wyjaśnienia swoich decyzji akcjonariuszom. Firmy będą odczuwały presję, aby wykonać i podnieść cenę akcji z kwartału na kwartał. Może to prowadzić do krótkoterminowego myślenia i działań, które przynoszą skutki odwrotne do zamierzonych celów biznesowych.

Kolejną przeszkodą w upublicznieniu są duże wydatki. W zależności od wielu zmiennych, w tym wielkości oferty i sposobu publicznego udostępnienia, wydatki mogą przekroczyć 1 milion USD. Oczywiście wykonywane podczas publicznego procesu można wykorzystać do pokrycia tych kosztów, jednak spowoduje to zwiększenie rozcieńczenia.

Inną formą rozcieńczenia jest sprzedaż udziałów publicznie. Po rozcieńczeniu pierwotni inwestorzy posiadają mniejszy procent tortu. Obracają procent posiadania w nadziei, że sprzedaż akcji przyniesie silniejszą spółkę o zwiększonych perspektywach, która w istocie tworzy znacznie większe ciasto, dla którego ich mniejszy procent jest wart więcej. Plan jest taki, że firmy, które nie osiągają dobrych wyników, mogą uznać, że ich roszczenia wobec firmy są warte mniej.

Należy również wziąć pod uwagę bieżące koszty i obciążenia związane z przestrzeganiem przepisów. Przestrzeganie wymogów dotyczących ujawniania i raportowania SEC wymaga czasu i pieniędzy. Oprócz prowadzenia działalności gospodarczej, kadra zarządzająca i księgowa muszą składać sprawozdania co kwartał, odpowiadać na pytania akcjonariuszy i przygotowywać roczne 10K i inne dokumenty. Kierownictwo może znaleźć znaczne zasoby, które są odwrócone od operacji. Koszty ponoszone są również przez różne strony trzecie, w tym firmy inwestorskie, audytorów, prawników i oferentów. Same koszty stron trzecich mogą przekroczyć 300 000 USD rocznie, nawet w przypadku małych firm.

How to Go Public

Zakładając, że zalety przeważają nad wadami dla twojego biznesu wydobywczego, następnym krokiem jest rozważenie, jak wprowadzić je do wiadomości publicznej. Chociaż istnieje wiele sposobów na upublicznienie, dwie z najbardziej powszechnych są IPO i odwrotne fuzje, z których każda ma swoje miejsce.

IPO . IPO (Initial Public Offering), jak sama nazwa wskazuje, jest pierwszą publiczną sprzedażą akcji przez spółkę. W IPO bank inwestycyjny prowadzi firmę przez wypełnianie dokumentów regulacyjnych, pomaga organom kontrolować transakcję oraz udziela gwarancji i emituje akcje. Tradycyjna oferta publiczna niepotrzebnie łączy publiczny proces z rosnącym kapitałem.

Korzyści płynące z upublicznienia poprzez konwencjonalną ofertę publiczną są różne. IPO generalnie zbiera więcej pieniędzy; zwykle 20 milionów USD lub więcej. Ponadto IPO mogą ułatwić tworzenie wsparcia rynkowego dla akcji, ponieważ większość firm rozpoczyna handel na dużej giełdzie. A IPO są ostatecznym znakiem wiarygodności i osiągnięć; kupują wiele prestiżu.

Z drugiej strony, konwencjonalne IPO są zwykle najdłuższym i najdroższym sposobem upublicznienia, często kończącym się rokiem i kosztującym 1 milion USD lub więcej. I, IPO mogą być ryzykowne dla firm, ponieważ transakcja zależy od warunków rynkowych. Jeśli rynek jest wyłączony, gdy nadszedł czas, aby opublikować go publicznie, często po roku lub więcej po rozpoczęciu procesu, subemitent może wycofać ofertę.

Odwrotna fuzja . Odwrotna fuzja, znana również jako odwrotne przejęcie (RTO) lub odwrotne IPO, ma miejsce, gdy akcjonariusze prywatnej spółki kupują kontrolę nad spółką publiczną, a następnie łączą ją z prywatną firmą.

Przed odwróceniem fuzji, spółka publiczna nazywana jest "skorupą", ponieważ nie ma w niej aktywnej działalności; wszystko, co pozostaje w pierwotnym biznesie, to jego struktura organizacyjna. Dzisiaj powszechne jest, że prywatna firma otrzymuje co najmniej 95 procent udziałów w powłoce. Rada dyrektorów powłoki ustąpiła i została zastąpiona przez zarząd prywatnej firmy. Zakładając, że powłoka jest zarejestrowana w SEC, prywatna firma unika czasochłonnego i kosztownego przeglądu przez SEC, ponieważ miało to już miejsce w pierwotnej firmie. Efektem netto jest to, że dawniej prywatna firma przekształca się w spółkę publiczną.

Odwrotna fuzja może być atrakcyjną strategiczną alternatywą dla IPO. Odwrotne fuzje są mniej czasochłonne i mniej kosztowne niż tradycyjne IPO. Odwrotne fuzje można osiągnąć już za 30 dni. Cena muszli jest dziś bardzo zróżnicowana w zależności od jej rodzaju i stanu, w którym otrzymujesz to, za co płacisz. Dziś dobra, czysta, raportująca powłoka OTCBB, która ma co najmniej 98% wartości dostarczanej i jest dostarczana z wieloma oryginalnymi udziałowcami, prawdopodobnie będzie kosztować od 350 000 do 500 000 USD. A niektóre z najlepszych pocisków nawet pochodzą z kilkuset lub nawet tysięcy oryginalnych akcjonariuszy, z wyłączeniem wymogu minimalnego akcjonariusza do listy do głównej giełdy, takich jak NASDAQ lub AMEX.

W przypadku fuzji odwrotnej procesy wchodzenia na giełdę i pozyskiwania kapitału są odrębne. Oba procesy zwykle odbywają się równolegle, ale w razie potrzeby można je rozdzielić, unikając ryzyka wyczucia rynku w trakcie IPO. Odwrotne myszy są często wybierane przez firmy o wartości od 5 do 30 milionów dolarów.

Z drugiej strony myszy odwrotne są postrzegane jako mniej niż IPO. I musisz odrobić pracę domową, aby upewnić się, że nabyta powłoka ma dobrą księgowość i jest czysta i nie jest skażona oczekującymi zobowiązaniami ani pozwami sądowymi. Dodatkowo pociski mogą pochodzić od rozgniewanych akcjonariuszy, którzy zrzucą akcje z pierwszej szansy. Jednak większość ryzyka złych akcjonariuszy można wyeliminować poprzez znalezienie powłoki, która była skorupą przez ostatnie 10 do 20 lat, w której akcjonariusze zostaną ostatecznie połączeni z operacyjną spółką o silnych perspektywach i potencjalnym wzroście ceny akcji.

Wniosek

Operacyjnie i finansowo silnie, prywatne firmy wydobywcze o solidnych perspektywach mają zdolność przyciągania inwestorów. W przypadku tych firm sensowne jest rozważenie plusów i minusów upublicznienia oraz sposobu, w jaki można to zrobić.

Jeśli rozważasz wejście na giełdę, następnym krokiem jest znalezienie dobrego bankiera inwestycyjnego. Usiądź i wyjaśnij swoją działalność i cele bankierowi. Bankier wyjaśni różne prywatne i publiczne opcje, które posiadasz. Przedstawi on swoją opinię na temat tego, co najlepiej pasuje do Twojej firmy wydobywczej i pozostawia Tobie i Twojemu zespołowi decyzję co do kierunku.

Post Author: admin